KTO TY JESTEŚ?

Mam nadzieję, że pamiętacie nasze wspaniałe i bogate w wrażenia listopadowe spotkanie z pisarzem, wykładowcą Uniwersytetu Jagiellońskiego, p. Michałem Rusinkiem. Przypomnę Wam, że podczas niego mieliście okazję wejść w role studentów naszego gościa, co udało Wam się  wyśmienicie.
Przed Wami książka p. Michała Rusinka JAKI ZNAK TWÓJ?, opowieść powstała na kanwie napisanego w 1900 roku wierszyka Władysława Bełzy Katechizm polskiego dziecka. Książeczka składa się z 10 pytań oraz prawdziwych i oczywistych dla współczesnego czytelnika 10 odpowiedzi.
I tak na pierwsze pytanie KTO TY JESTEŚ? znajdujemy odpowiedź następującą: Jestem MALCEM, SSAKIEM, CZŁOWIEKIEM (mam imię i nazwisko!), ZIEMIANINEM, EUROPEJCZYKIEM, POLAKIEM.
Jednym z kolejnych pytań, które pada jest: CZYM ZDOBYTA? 
Każde polskie dziecko zna odpowiedź na to pytanie i bez wahania odpowie: KRWIĄ I BLIZNĄ. W naszej książeczce natomiast czytamy, że mamy dwie ważne historie, które się splatają ze sobą. Jest historia mała, która mówi o nas, naszej rodzinie. Obok niej istnieje też Historia duża - ta z wojnami, bitwami, armatami, powstaniami i zawieszeniem broni. Obie są ważne, bo tworzą nas, Polaków.  
Przytajcie poniższe fragmenty z przedstawionej przeze mnie książeczki. Dzięki nim na pewno będziecie wiedzieć, co jest ważne w życiu Polaka.



Czyż odpowiedzi nie są jasne i oczywiste? Na te pytania odpowiedzcie sami!

Życzę miłej lektury!





Komentarze

Popularne posty